19 Eylül 2022 Pazartesi

TELKİN:



TELKİN:

şöyle yapılır. Cenazeye annesinin ismi ile birlikte 3 kere seslenilir.(Ya Abdullah ibni Ayşe kadınsa ya Fatma binti Aişe denir daha sonra üzkür ma künte ğaleyhi şehadeti enlailahe illallah ve eşhedü enne muhammden ğabduhu veresuluh .veennel cennete hakkun .vennare hakkun .veennessağete atiyetün la reybe fiha ve enne radite billahi rabben ve bil islami dinen.ve bi muhammedin nebiyyen .vebil kabeti kıbleten. vebil kurani imama.Rabbiyellahu lailahe illahu ve ğaleyhi tevekkelttü.vehuve rabbul ğarşil ğazim. Amnetübillahi vemelaiketihi vekütübihi verusulihi vel yevmil ahiri vebil gaderi hayrihi veşerrihi minellahu teala velbeğsu bağdel mevti hakkun eşhedu enlailahe illellah ve eşhedü enne muhammeden ğabduhu veresuluh.)'' Ey Aişe oğlu Abdullah Münker ve Nekir sual melekleri az sonra geldiğinde deki Rabbim Allah, kitabım Kuran, peygamberim Muhammet Mustafa, kıblem kabe, önderim kuran, dinim islam de, Ben Allah’ın varlığına ve birliğine inandım ve iman getirdim. meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, öldükten sonra tekrar dirileceğime, kaza ve kadere inandım ve iman getirdim. Şahitlik ederim ki Allah birdir ve ondan başka ilah yoktur yine şahitlik ederim ki Muhammet Mustafa (sav) onun kulu ve Resuludur de. İşte telkin budur. Daha uzun veya kısa veya başka çeşit yapılabilir telkin sünnettir. Ölünün evinde yemek vermek, ölü sahibine baş sağlığı dilemek, kabirleri zaman zaman ziyaret etmek sünnettir. Baş sağlığı üç gün sürer sonrası sünnete aykırıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder